דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות - הימור בהומור ( חלק ראשון ) 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2225 פעמים ]

"אנחנו בהחלט מתרשמים מהמצגת המהוקצעת שהכנת..." אומר לי מנכ"ל החברה, שתי ידיו אוחזות בעורפו, רגליו מסוכלות ושלוחות לפנים ונוגעות בשולחן הישיבות המאוכלס לעייפה במנהליה הבכירים של החברה. שפת הגוף שלו מקרינה ביטחון עצמי רב ואינטונציית הדיבור שלו כה ברורה לי, עוד רגע, אני חושב לעצמי, יגיע: אבל..

-"אבל המתחרה שלך מציע אותו דבר במחיר נמוך יותר!"

חיוך עולה על שפתותיי, הוא לא מאכזב אותי, היה לי ברור שהכנת תוכנית הדרכה שנתית לא תעבור חלק וללא התנגדויות, זהו הליך טבעי.

אני מתחיל להריץ את המתחרים בראשי, רק אחד מהם מסוגל להוריד מחירים באופן דרסטי, אני מכיר גם את איכות מרציו, מתלמדים בראשית דרכם וחסרי ניסיון שטח. אין מה להשוות. יש לי תחושה שגם המנכ"ל יודע זאת. יש טכניקות רבות לטיפול בהתנגדויות, אך הפעם הסיטואציה מזכירה לי בדיחה שסופרה לי בהקשר דומה ופשוט איני יכול להתאפק...

-"אתה מזכיר לי את הסיפור..."

כולם מזדקפים מעט במקומם ודרוכים להקשבה, אפילו נצנוץ של חיוך מתחיל להצטייר בקצות השפתיים. כולם אוהבים קרב מוחות ואם משולבים בהם סיפורים ובדיחות, החוויה משובחת יותר.

"...על אותו יהודי שהגיע למאפיה בשדרה החמישית בניו יורק ושואל כמה עולה בייגלה"

- "דולר" עונה לו בעל המקום

- "דולר???" מזדעק הלקוח "אתה יקרן"

- "על סמך מה אתה אומר את זה?" (משפט מצוין להבנת ההתנגדות)

- "יש שלט מחוץ למאפייה של יוסף שבו כתוב, שכל בייגלה עולה בשעה הזו חצי דולר"

- "אז לך תקנה אצל יוסף"

- "הייתי קונה, אבל נגמר לו"

- "אני אספר לך משהו" אומר בעל המאפייה בשקט כמסגיר סוד "כשלי נגמר, אני מוציא את השלט שכאן ניתן לקנות בייגלה ב- 30 סנט. רק שלא יקנו אצל יוסף"

רעמי הצחוק מפתיעים אותי על עוצמתה של הבדיחה הפשוטה. אני שואל את עצמי האם המסר עבר: אני יכול לתת מה שלאחר אין, לכן גם כאן אין משקל למחיר. מבטי כמו מבטם של כל הנוכחים מופנה למנכ"ל. שפת גופו נפתחת, הידיים נשענות על השולחן, רגליו כבר אינן מסוכלות וגופו מוטה מעט כלפיי. הצלחתי לאתגר אותו...

אני מגלה באופן אקראי את הידוע, הומור הוא כלי נהדר שמומלץ להשתמש בו בחיינו בכלל ובעולם העסקי בפרט. ההתנגדות הגדולה ביותר, אם אינה אמיתית, יכולה להתנפץ לרסיסים באמצעות סיפור, אנקדוטה או בדיחה טובה. האווירה הטובה שנוצרת משויכת לאנדרופינים שמשחרר מוחנו כאשר אנו צוחקים. האנדרופינים נותנים לנו הרגשה טובה יותר וכשאנו מרגישים טוב יותר יש בנו סובלנות לדעות שונות, מוכנות לויתורים וכמובן אהדה המלווה בתחושת תודה לאדם שהצליח לעלות על שפתותינו חיוך. ומה יותר טוב מזה?

שימוש בהומור אינו נמצא בנחלתם הבלעדית של גברים (אמירה שאני שומע אותה רבות דווקא מנשים) קומיקאים וליצנים חברתיים. ניתן ללמוד כיצד לספר בדיחה טובה אם מקפידים על מספר כללי בסיס. במאמר הבא אסקור אותם ואסיים את קורות הפגישה המבודחת עם המנכ"ל וחבר המנהלים.

מבטיח לכם שהבדיחות לא נגמרו.





* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב